Duben 2011

Předčasné volby?

15. dubna 2011 v 10:17
Jestliže někteří hovoří o tom, že volby v řádném termínu stojí nemalé finanční prostředky, snad kolem jedné miliardy, ptám se, kdo zaplatí přípravu a realizaci těch předčasných? Bude to ten, kdo vypsání předčasných voleb způsobil nebo to bude ten, kdo neumí vyjednávat a raději to rovnou odpíská nebo daňový poplatník? Ano, daňový poplatník. A řeknu Vám, že už mě přestává bavit, pořád snižovat prostředky, které mohu investovat do své rodiny a dětí a naopak musím sanovat platy neschopných poslanců, zvyšovat životní úroveň doktorům a doplácet na netransparentní veřejné zakázky. Ke změně asi hned nedojde a mám obavu, že cinkání klíčů to nevyřeší.

Nová reklamní kampaň

15. dubna 2011 v 10:08
Pamatuji si, že kdysi měli v rakouských obchodech cedule s česky psaným upozorněním, aby tam čeští turisté nekradli. Snad se toho nedočkáme i u státnických protokolů po podivném prezidentově chování. Kdo ví, třeba agentura Czech turism přijde s novou kampaní.

Koaliční jogurt

12. dubna 2011 v 7:13
Myslím, že už v některé z dřívějších poznámek jsem podotkl, že je potřeba změnit volební systém. Tento povolební koaliční jogurt, který všechny své sliby a ideály smíchal do nevýrazné hmoty s kousky peněz, možná přežije, ale má-li demokracie smysl v tom, že "poslouchá" vůli lidu, nedovolme tvorbu koalic.
Proč není možné, aby ten, kdo vyhraje volby, bral všechno? Vždyť dohadovat se politici mohou posléze ve sněmovně. O důvěře vládě bych nehlasoval, ale jako pojistku bych zavedl model, že když během volebního období dojde k výměně dvou ministrů, vláda automaticky končí celá. Aspoň si premiér vybere takové ministry, kteří jej "nepotopí". Všechny strany, které dosáhnou více než dvaceti procentní volební hranice, předají v zapečetěné obálce do rukou prezidenta jména budoucích ministrů. To znamená, že když neuspěje vítěz voleb, bude moci předvést svoje umění vládnout další na řadě.

Změna volebního zákona

6. dubna 2011 v 11:21
A zase je to tady. Jednomu z poslanců se přestalo "líbit" v politické straně, za kterou kandidoval. Dá se tomu rozumět, ale jestliže jsou ve straně nestandardní procesy, pak se domnívám, mohl to zjistit ještě před tím, než se rozhodl kandidovat do Parlamentu ČR.
Co teď? No, zůstane ve sněmovně bez politické příslušnosti. Nejsem si jist, ale volební zákon neumožňuje jednotlivci kandidovat do Poslanecké sněmovny. Je-li tomu tak, tak by měl být tento poslanec zbaven mandátu a nahrazen jiným, který je z "jeho" bývalé strany. Stane-li se členem jiné politické strany, pak je to, podle mě, opět porušení zákona, protože za "novou" stranu nekandidoval a voliči by tím vznikla újma ve smyslu, že jej nemohl volit nebo nevolit. To ani nehovořím o výpočtu poměrného zastoupení ve sněmovně.
Jsem pro změnu volebního zákona. Buď budeme volit jednotlivé poslance nebo strany. Nebo přijměme dodatek k zákonu o tom, že v případě, že některý z poslanců opustí partaj, díky které se stal poslancem, zaplatí státu správní poplatek ve výši třeba 720.000,- Kč do 30 dnů ode dne vystoupení ze strany a "poškozené" straně 720.000,- Kč jako odškodné.
Jestliže má někdo podezření na odbcházení zákona, nemusí nutně vystupovat z politické strany a může podat trestní oznámení i jako řadový člen.